Selligent Awards

Kamera Express wint de Selligent Consumer First Marketing Award en deelt hun marketinggeheim

Kamera Express sleept na de prijs voor ‘Beste Winkelketen Elektronica’ in september, nu ook de Selligent Consumer First Marketing Award in de wacht. De prijs wordt uitgereikt door Selligent, een marketingautomatisering platform. Kamera Express toont met deze award aan dat ze hun marketing perfect vertalen naar een persoonlijke beleving.

Kamera Express wint deze prijs omdat het bedrijf de Selligent tool op een optimale en innovatieve manier heeft ingericht en gebruikt. Dit uit zich onder meer in een warme welkomstcampagne, de NPS vraag, relevante follow up e-mails na aankoop en een verfrissende nieuwsbrief. Hieraan ligt een commerciële, klantgerichte maar zeker ook inspirerende benaderingswijze naar de klant aan ten grondslag. Dankzij feedback van klanten blijft Kamera Express zich op alle fronten verbeteren. Aandachtspunten worden snel aangepakt én geïmplementeerd. Een persoonlijke klantbenadering bleek hierin de sleutel tot succes.

Het marketinggeheim van Kamera Express

De eerdergenoemde contactmomenten ervaren consumenten los van elkaar al bij verschillende bedrijven, maar de combinatie aan momenten maakt Kamera Express uniek. Dankzij Selligent is Kamera Express in elke fase van de klantreis actief met als doel de klant en zijn behoefte écht te leren kennen en te doorgronden. Het informatieproces wat daaruit voortvloeit zorgt ervoor dat klanten tijdens iedere fase in het aankoopproces geactiveerd, geïnformeerd en geïnspireerd raken en blijven. Dit staat bij Kamera Express in de gehele benaderingswijze centraal.

De foto- en videospecialist heeft het marketingsysteem zo ingericht dat het actief is in acht landen en twaalf talen voor Kamera Express, Photospecialist, Budgetcam en Profotonet. Sharif Hussainali, marketing automation specialist bij Kamera Express, is erg trots op de prijs die hij met het team van slechts 2 fte heeft gewonnen.

“Binnen Kamera Express krijgen we veel vrijheid. Daardoor zijn we in staat innovatieve oplossingen te bedenken om zo onze klanten beter te leren kennen. Bij alles wat we doen staat de klant centraal en dat wordt erkend door deze award op het gebied van consumer-first marketing.”

Hussainali benadrukt dat het een leuke uitdaging is om oplossingen te realiseren die net zo snel meegroeien als het merk zelf. Zo gebruikt de foto- en videospecialist Selligent niet alleen voor hun klantrelatiebeheer en e-mailmarketing, maar ook voor hun dochterbedrijven Profotonet en Budgetcam.

De award bevestigt dat Kamera Express op het gebied van martech oplossingen meedoet op het hoogste niveau. Naast Kamera Express, vielen onder andere Hema, Jaguar Land Rover, Carglass & Hotelspecials in de prijzen.