Reparatie

Wat te doen bij een defect?

Het is nooit leuk als het door u gekochte product defect gaat. Op alle nieuwe camera's en lenzen bieden wij standaard twee jaar garantie. Op alle overige producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. Tijdens deze garantie periode garanderen wij dat u een goedwerkend product heeft en houdt.

Mocht het voorkomen dat het door uw gekochte product binnen de garantieperiode defect gaat dan lossen we dat voor u op. U kunt het defecte artikel langsbrengen in een van onze Superstores. Wij zullen uw apparatuur in de winkel innemen en deze naar de desbetreffende leverancier sturen. Indien u in het bezit bent van een 5 jaar garantie certificaat en u wilt dit claimen dient u dit altijd vooraf kenbaar te maken. 

Wilt u het defecte artikel opsturen? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw reparatie zo soepel mogelijk afhandelen.

Stappenplan

  • Download het reparatiefomulier
  • Vul het reparatieformulier volledig in en vermeld duidelijk de klacht omschrijving
  • Voeg een kopie-factuur/aankoopbon en indien bijgeleverd de originele garantiekaart toe
  • Uitsluitend het artikel opsturen gerelateerd aan de klacht/het defect (Geen accessoires als draagriemen, geheugenkaartjes e.d. - Bij printers wel de cartridges laten zitten)
  • Verpak het artikel goed en stuur deze aangetekend op naar:
    Kamera Express BV
    T.a.v. Reparaties
    Essebaan 55
    2908 LJ Capelle aan den IJssel
  • Na ontvangst van uw zending, sturen wij u een ontvangstbevestiging via e-mail

Of maak per mail een afspraak met de dichtstbijzijnde winkel om het artikel in te leveren. Vanuit de winkel verzenden we het artikel naar ons reparatieteam op het hoofdkantoor en dit team zorgt ervoor dat je product naar de desbetreffende leverancier wordt gestuurd. De winkelmedewerker neemt het artikel aan bij de deur en kan de reparatie alleen aannemen als je:

  • Een afspraak hebt
  • Het reparatieformulier volledig hebt ingevuld en bijgevoegd
  • Een kopie van de bon hebt toegevoegd (en indien bijgeleverd de originele garantiekaart)

Na ontvangst van de zending door het reparatieteam, sturen wij een ontvangstbevestiging via e-mail. De reparatietermijn duurt vanaf dat moment 4-6 weken.